lördag 10 september 2016

Ett år sedan

Idag är det ett år sen vi tog farväl i Lits kyrka.
En fruktansvärd dag men samtidigt så vacker,  prästen Peder som kände Peo personligen och pratade om honom så äkta och fint.
  Peo skojade om att på hans begravning så skulle det ta mej faan sjungas alla psalmer i hela psalmboken och då alla verserna!!!! Det skulle som va Hans sista jävelskap 😂😢.
Nu blev det inte så, vi valde vackra psalmer med en känsla av kärlek och natur istället men sjöng iaf alla verserna i en utav dem.
Smoke on the water spelades.......(som på nått sätt blivit hans signaturlåt) HÖGT och alla studsade till och flinade sen genom tårarna. Fantastiska Linnea Falck sjöng gammal Fäbodpsalm med kärlekstexten samt himlen är oskyldigt blå så vackert så hjärtat inte fick rum i bröstet.
På den extrabeställda extra långa kistan så långa och bredaxlade mannen fick rum ordentligt fick det stora röda rosenhjärtat och fotot på honom sällskap av ett berg med röda rosor då vi alla var framme och tog farväl en sista gång vid kistan.
Det var en så otroligt känslosam stund för mig då alla, verkligen alla kom förbi mig efter sitt avsked och gav mig en hård varm kram och sitt stöd.  I allas ögon fanns denna djupa sorg och förtvivlan som jag själv kände och jag kunde också se chocken. Vad hände??
Hur kunde livet bara ta slut så där?
De visste hur nästan löjligt mycket vi älskade varann, hur trasig jag var och det stödet jag fick där och då är en känsla jag kan söka styrka ur än idag.
Vid fikat serverades chokladtårtor som grannen Cecilia  gjort och som vi bjöds på bara några dagar innan det hände och som han tyckte var så jäkla goda.
Det gräts och skrattades och var en fin stund. 
En fin begravning var det även om jag idag förstår hur omtöcknad och i chock man fortfarande var då. Man trodde det värsta var över men det var ju egentligen bara början på ett år av en känslomässig berg och dalbana.
Jag saknar honom fortfarande så mycket så det gör fysiskt ont.
Jag pratar fortfarande med honom och tänker varje dag att haha det här skulle Peo gillat eller hatat.
Jag känner att han skulle vatt stolt och nöjd med mitt beslut att flytta och att jag har nytt jobb och vänner och familj omkring mig.
Han skrattar nog högt åt min motorsportsabstinens och saknad av höga hastigheter! 
Å vad denne man fattas mig....
På alla plan..... som bäste vän, partner och älskare...
Du fattas mig så Peo ... ❤❤❤
Så mycket
Han var allt jag någonsin drömt om

Inga kommentarer: