måndag 2 januari 2017

Det här med kläder..

När jag var liten och ung avskydde jag kjolar och klänningar och att klä upp sig var mer ett nödvändigt ont. När jag träffade Peo så blomstrade på nått sätt kvinnan i mig upp och det har blivit desto flera klänningar sen dess. Jag tänker inte börja klä mig i säck och aska för att jag är 50+ och dessutom plussize.
Nej som det stod på fotot Peo delade till mig på FB och hade tänkt på mig direkt då han såg det  "Life's to short to wear boring clothes"
Jag gillar vintagekläder, stuket från -40, -50 talet då modet bejakande kvinnlighet och kurvor. Gillar också lite rockabilly men det är nog egentligen mer Sandras stil.
Att jag sen skrotar runt i trasiga jeans och flanellskjortor också det är bara grungesidan av mig som också tar plats.
Varför bara klä sig på samma sätt jämt liksom. Livet är för kort osv.....

Inga kommentarer: