söndag 8 maj 2011

Söndag

Vilken helg, vilket väder!!
Vi har fått massor gjort i trädgården jag har mest pillat i mina pallkrageupphöjda trädgårdsland då det är vad ryggen tillåter.
Ikväll så kom vi fram till ett beslut angående växthusbygge,  jag har sagt ifrån att det inte blir något i år då vi har att göra ändå, främst med bussen som vi ju tänkt ha som rullande  sommarstuga i sommar.
Jo tillbaka till växthusplanerna. Vi har en gammal jordkällare utanför sovrummet där innersta delen är med murat rundat tak som är gräsbevuxet utanpå, nästa del är murad halvägs upp på väggarna och sedan träväggar och tegeltak, sedan en tredje liten del som är trappen ner. Den tegeltäckta delen är i så dåligt skick att vi ikväll pratade om att riva den och bygga en ny. Då tickade mina tankar iväg och jag föreslog att vi helt enkelt bygger växthuset där !!!! Det är ju tänkt som drivhus på våren och sedan en umgängesplats för att förlänga säsongen då vi varken har uteplats eller veranda att hålla till på/i. Tänk vad mysigt att ha dels den ljusa växthusdelen och sedan lilla grottan längst in. Nu är det här som med alla våra projekt ett långtidssådant... Men jättekul lösning och jag blir så sugen på att börja nu, nu, nu !!!
söndagen i bilder:
Traktorförare Matilda O



Högtryckstvätt verses skottkärra






Inga kommentarer: