tisdag 25 oktober 2011

Underbara älskade

Fina grånosen Dexter!
Så här stod han och vakade vid min säng hela dagarna när jag låg däckad i influensan. Sen smyger han sig in i sovrummet som han inte får va i och säger godnatt varje kväll medans husse duschar. Det är vår hemlis det, men tydligen är den genomskådad då Peo en kväll gick in i badrummet, låste dörren och satte på fläkten som vanligt. Då kom Dex trippande in till mig och sa en massa med sina vackra ögon som vanligt. Men denna kväll blev vi blåsta och husse kom snabbt ut ur badrummet igen och in till oss i sovrummet. Stackars Dexter stod och sprang på stället och visste inte vart han skulle ta vägen och jag var väl lite skamsen jag också. En annan typisk Dexter verses husse situation hände nu när jag var ute och reste för några veckor sen. Peo skjutsade in mig och Sandra till 5.40tåget och stackars Dex var förtvivlad när han insåg att den här gången skulle han inte få följa med mig. När Peo kom hem igen från skjutsen stod Dexter i kökssoffan och tittade ut genom fönstret. Peo hoppade fram utanför fönstret och röt åt Dexter - att vad gör du där? GÅ NER MED DIG! Men det var Peo som blev ställd för Dexter totaldissade honom och bara tittade rakt ut genom fönstret och trots att han knackade på fönstret röjde inte hunden en min. Undrar vad som rörde sig i Dex huvud då? Om jag sitter riktigt still kanske han tror jag inte är här! Så Peo studsar runt gaveln och in i huset men när han öppnar innedörren till köket så ligger den jäkla hunden och sover räv i sin säng borta i "sitt" rum! Låter kanske inte så kul här och jag skriver på mobilen och tappar sammanhanget ibland men när vi satt i Sthlm och fick det här återberättat för oss skrattade vi så vi tjöt! Dessa gossar i mitt liv drar inte alltid riktigt jämt! Go natt!
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer: