tisdag 29 november 2011

Rökfri dag 2


Har det så jobbigt med luftvägarna nu så att röka är inte att tänka på, täppte till i söndags så jag fick panik då jag inte fick luft.
Var iväg till hälsocentralen igår då det väste för varje andetag och jag hostar tills jag nästan svimmar eller kräks. Kunde inte ta ett helt djupt andetag. Fick provblåsa i ett rör, gick ju inget vidare trots tävlingsmänniskan i mig. Sen lyssnades det på lungor och hjärta läkaren suckade och tyckte synd om mig och lovade mig lite omedelbar lindring så hon löste upp 10 kortisonpiller i vatten som jag fick dricka och sen fick jag sitta vid en "astmamaskin" och andas in en ampull av någon medicin. Fick sån hjärtklappning och blev alldeles groggy, de tog feber och prover och jag fick sedan lösa ut nya mediciner för 900:- känns ju tungt när man redan förlorar inkomst men att kunna andas och slippa hosta sönder sig är trots allt prio 1 nu. Ska bara säga att jag har nog sällan blivit så väl omhändertagen på hälsocentralen som igår var där i över en timma men blev omhändertagen hela tiden. Tyvärr känns det oftast som ta två Alvedon och ring om en vecka! Nå tillbaka till rökningen, Peo röker ju och när han ställer sig vid spisen och sätter igång fläkten så triggar ljudet en "Pavlovs hundar"- effekt på mig kroppen minns att då ska vi röka. Men jag har fixat det! Nu gäller det bara att hålla i när andningen blir bättre också. Håll tummarna för mig!

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer: