måndag 28 november 2011

Stockholmsweekend i sammanfattning

 Vilken härlig helg vi haft och vad mycket vi hunnit med, ändå är det massor vi inte hann och vänner vi skulle vilja ha träffat m,en tiden är ju begränsad. Får ta det nästa gång.
När vi kom fram på fredagen låste vi in vårt bagage på busscentralen uppe på Klarabergsviadukten, det är ju som alltid fullt inne på centralstationen men här finns det nästan alltid skåp, som ett litet tips bara.
Sen var vi och shoppade lite på bl.a H&M Home, Granit, STCKHM,  sen var vi och käkade lunch starkt kryddad god Cajunmat jättegott.
Löste oss 72timmars SLkort och åkte ut till Bromma och checkade in på Scandic Bromma. Vi fick ett jättebra pris tack vare ICArabatt så det kostade 700:- per person fredag-söndag med fint rum och jättehotellfrukost.
Sov några timmar, vi gick trots allt upp fyra på morgonen. Sen gjorde vi oss iordning för en utekväll och drog in mot stan, gjorde gamla stan, Götgatsbacken på söder, kungsträdgården, Berzelii Park, Östermalm, Stureplan, Kungsgatan och hem. Nej, vi var inte inne på krogar överallt men gjorde en rejäl tur..
Väl hemma var vi väldigt överens om att vi inte skulle gå på dressyren i Globen redan klockan 9 lördag morgon. Så lite sovmorgon, härlig hotellfrukost och sedan en liten shoppingtur vid Ringen. Sedan åkte vi ut till Sandsborgs T-bana och mötte Carro och lille bebisen Sydney på Gamla Enskede Bageri, det är lika kul att ses varje gång och jag fick verklgen hindra Sandra från att bli en bebiskidnappare.

Sen bar det iväg till Globen för två shower, efter den första mötte vi upp med min Svägerska Stina och mina brorsdöttrar Linda och Jennie och käkade lite på Donken samt uppdaterade oss om varandras liv. Vi möttes även i pausen och efter sista showen , vi gjorde sällskap med Linda hem via tvärbanan till Alvik och var hemma kvart i ett på natten, somnade rätt så ovaggade.
Söndag = hotellfrukost, gillade speciellt att det inte var sån där enerverande hissmusik i högtalarna utan att de spelade Highway to hell !! Bra början på en dag då jag annars kände mig mycket risig.
Packade ihop lite lagom lojt och söndagstrött, jag hade ju fått världens hosta under helgen och kände mig även febrig men lite alvedon och mycket kaffe gjorde susen.
Nu in till stan för vår lunchdate med vår lilla kurdiska familj som vi adopterade då vi bodde i Falkenberg.
Vi har inte setts sen jag flyttade därifrån för 7 år sen men nu har de flyttat upp till Stockholm så vi kan passa på att ses där.  Lilla fina flickan S var ju bara en liten skrutt då och nu en lång och snygg tjej som går i sexan och tävlingsimmar, SI som bara var bebis när vi flyttade var nu nästan 8 och en liten minikopia av sin pappa!
Det var så mycket kärlek och pussar och kramar så hjärtat var alldeles fullt.
Vi blev bjudna på turkisk lunch utav dem och sedan fika på ett annat ställe och det var så roligt att höra allt som hänt sedan sist . De lever under skyddad identitet och därför lägger jag inte ut något foto fast jag skulle vilja skryta med dem för hela världen.


Fick detta foto som ett sms från Peo
Så här mycket snö hade det kommit hemma under dagen medans det regnade och var plusgrader i Sthlm.
Jag vet vilket jag föredrar och nu kommer jag hem !!! Hostig och febrig men skit samma inatt sover jag brevid min man.... Borta bra men hemma bäst!!

Inga kommentarer: