söndag 9 december 2012

Födelsedag

Ja en skåra till i kolven eller en rynka till i ansiktet, tja bara att välja!
idag blev jag iaf ett år äldre, igen.
Stackars mannen har varit inne i stan och röjt snö hela natten och när han kom hem alldeles slut hade han glömt köpa tårta stackaren. Han frågade igår om vi skulle äta någon mat då jag fyllde år och jag svarade att det hoppas jag verkligen. Han brukar bjuda på Plankstek och tårta så jag iaf slipper laga mat en dag om året men det verkade inte bli så i år. Jag köpte lite file och annat gott med hem efter jobbet igår som jag tänkte vi kunde äta som idag men då såg han lite förtvivlad ut för det visade sig att alla fyra barnen skulle komma hem plus svärmor och ena grabbens tjej så min file skulle inte räcka så långt.
Män och planera kalas jag vet inte jag.........inte denna mannen iaf.
Jag plockade grytbitar av älg ur frysen och gjorde en gryta som puttrade sig mör och smakrik i flera timmar på spisen. Äldsta grabben köpte en tårta på vägen hit och ordningen var återställd och vi fick en jättetrevlig eftermiddag och kväll tillsammans.

Inga kommentarer: