lördag 11 januari 2014

Finaste tjejerna!

 Finaste tjejerna!


Busfröt Skrållan som är antingen av eller på. Älskar att brottas med hunden och är totalt respektlös mot honom. På kvällen hittar man henne dock oftast hoprullad sovande mellan hans framben.
Har efter miljoner fighter äntligen lärt sig att hon inte får sova i våra sängar men sitter brevid min säng både kväll och morgon och kräver att handen kommer ner och gosar. De gånger hon försöker smyga sig upp i sängen platt som en pannkaka, smygande, sakta, sakta avslöjar hon sig själv varje gång genom högljutt purrande då hon tror att hon lyckats och åker ner igen. Skrållan är en liten kleptoman och stjäl allt möjligt, så saknar man något då kollar man i hennes lilla hus.


Fina älskade gamla damen Smulan.
Drottning här i huset och mindre nöjd med att vi skaffade en katt till. Men i smyg kan de pussas lite.
Smulan är nog den sötaste, trevligaste katt jag haft. Social och hälsar och umgås med gäster och ser till att de får sin beskärda del av kattpäls med sig härifrån på kläderna.
Kom hit som omplacering då hon var elva och det var ömsesidig kärlek från första stund. En fantastisk musjägare, fast vi har lite diskussioner i värdet av möss som present.
Du kan ställa klockan efter denna dam då det är dags för de med päls att äta, det är hon som håller koll på att jag sköter mig där.
Förresten snarkar denna sötnos som en hel karl från sin bädd på nätterna.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: