lördag 11 januari 2014

Min stund i livet!



Uppe tidigt och njuter av ljuset ute. När jag tittar upp över de snötäckta åkrarna och skogen är det så vackert så det nästan är löjligt. Hos grannarna lyser redan alla adventsljusstakar i fönstrena, vad jag kommer att sakna dom, mitt favoritjulpynt. Sitter som en skräddare i sängen och dricker varm choklad på mitt favoritsätt, varmt mjölk med smält mörk choklad i toppat med kanel. Brolle har vatt ute och grymtar nöjt när han lägger sig tillrätta igen på vår sovrumströskel. Katterna har återförenats efter att de sovit på olika våningar och gammkatten muttrar och spelar sur men hennes kroppsspråk förråder henne. Mannen snarkar mjukt brevid mig och fötterna på de där långa benen sticker ut under täcket. Jag har knappt sovit alls inatt och ser ut som ett vrak men jag känner bara stor lycka, kärlek och tacksamhet.

Här och nu är livet gott! Stanna tiden en stund! <3


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: