fredag 14 februari 2014

Att ta plats i soffan full av mat och kärlek

Vilken dag!!
Fredag och alla hjärtans dag.
En dag vi aldrig brukar fira, vi hävdar att så bra som vi är på att bekräfta hur mycket vi älskar varandra 364 dagar om året så kan vi pausa denna kommersiella dag.
MEN... Så bjuder trivselgruppen på jobbet på lyxfrukost och gelehjärtan och har dukat vackert med rosor. Jobbet bjöd på lite förlängd rast och det härliga gänget jag jobbar med får ju hjärtat att bli varmt hur eller hur.
Flexade till mig längre lunch och blev upphämtad av mannen och vi käkade lunch tillsammans på stan.
Jättemysigt och lite busigt att smita iväg med honom sådär.
På väg från jobbet så möttes jag av fina Sandra som hämtat upp Brolle så vi tog en lång promenad på en timma i solskenet.
Värmde oss sedan med en mugg varm choklad på Peos jobb tills han slutade. Sen bjöd Sandra oss på restaurang.
Kolgrillad oxfilé med världens godaste sås på Bashira.
Nått rätt måste jag ju ha gjort när hon växte upp för vilken fantastisk tjej hon är!
Snabbhandlade till lördagsfrukosten som nästan är veckans höjdpunkt efter en sovmorgon, för vi hinner ju aldrig äta frukost tillsammans annars.
Väl hemma kokkaffe och bakelse till det, pyssla med hönsen och måste som vanligt visa äggen jag hämtar för tuppen som skrockar förnöjt.
Pricken över Iet var Supernatural säsong8 dvd,n i brevlådan.
Nu ligger jag här brevid mannen i soffan framför jättedålig tv och jag lovar att jag purrar högre än katterna.
Kärlek
Det är min bästa drog!

Inga kommentarer: