söndag 31 januari 2016

Insamling till Hjärnfonden i Peos namn.

Som det står på insamlingens sida så har vi sen många år tillbaka till varje jul istället för att skicka julkort satt in en hundring ifrån varje familjemedlem till någon organisation där de pengarna gör mer nytta. 
I år gick jag in på Hjärnfondens sida för att sätta in en slant ifrån mig själv men insåg då att jag kunde starta en insamling. Sagt och gjort så blev det så. Tretusen lät ju som ett rimligt mål men det passerades ju direkt med stor marginal i och med att insamlingen pågår ända fram till hans födelsedag i mitten på mars så siktade jag stort och höjde ribban till tiotusen.
Jag har valt att pengarna ska gå till just forskning runt stroke.
Då Peo inte hade högt blodtryck ingen huvudvärk och upplevdes som frisk som en nötkärna kom ju hans död som en sån otrolig chock. Det kan va ärftligt och ligga där och lura men det finns inga prover som kan visa på det.
Vi har en liten bit kvar till tiotusen men många bäckar små....
För mig blev julen inte riktigt den katastrof jag befarat utan jag var så uppfylld av kärlek av att se pengar och namn på givarna trilla in. Han fick som återigen chansen att faktiskt kunna göra skillnad och va lite hjälte igen.
Min hjälte har han alltid varit och kommer alltid att förbli.
Så enkelt att bidra, klicka på länken så kommer du till hans insamling och följ sen bara instruktionerna.
Tack på förhand! ❤
Kärlek och omtanke om varandra är till syvende och sist allt vi har.

Inga kommentarer: