måndag 9 augusti 2010

Måndag morgon !!

Så här såg jag ut när jag vaknade i morse!

Försök nu att bortse från näsan, för den ser ut så där jämt ;)

Utan det är det svullna ögat jag menar,totalt igensvullen ,irriterat, varar och vätskar..

bara att ringa jobbet och stanna hemma.

Sist mitt öga svullnade upp så där för ett par år sen var jag ner till vårdcentralen på Lit, läkaren tittade på ögat och satte sig sen och tittade allvarligt på mig,


-Mia, hur har du det där hemma egentligen ?

- Va? jo jättebra förutom att jag ser ut så här.

-Det är inget du vill berätta om då ?

-Va? nääää, vad är det för fel på ögat?

-och det är bra med din man och dig ?


dåååå gick det upp ett ljus för mig , hon trodde jag hade fått en smäll, jag kunde inte rå för det utan började skratta, jag har ju trots allt jobbat inom kvinnojouren och utbildat både polis och sjukvårdspersonal hur man frågar kvinnor som kan vara utsatta, men att hon frågade mig .... ja det kändes konstigt..


Det allra roligaste var att få berätta för älskade P , han var inte lika road, faaan du som skadar dig jämt och är full med blåmärken, snart kommer de väl och förhör mig, jag har alltså en förmåga att alltid göra mig illa, skar ju mig in till benet för inte så länge sedan då jag diskade och en tallrik gick itu, trampade in en 3tumsspik i foten, vägrade sitta på akuten det var ju trots allt juldagen, voltade utför gällbrua ( loftbryggan) med en fyrhjuling som jag fick över mig , var blå som en smurf av blåmärken. Men att min P skulle göra mig illa finns inte på kartan, han har iofs hemskt vassa fingrar när vi leker "gul bil"



Inga kommentarer: