söndag 22 augusti 2010

Vad helgen går fort!

Jobbade till 19.00 i fredags , och letade mig sen hem till Mona, har ju aldrig varit i deras nya lägenhet förut, tjejmiddag med sex roliga damer, god mat och jättekul. Missade första bussen jag tänkt tagit hem men var rätt nöjd med att det fanns fler alternativ tills jag insåg att det var bussar som bara gick under storsjöyran... lång näsa....men det löste sig fint. Nu bestämde vi att ha någon sorts fake-syjunta bara för att ses oftare.

så varmt och kvavt på lördagen, var in till stan och storhandlade köpte Vildingarnas land, å vad jag älskade den boken och läste den även för Sandra när hon var liten, har förlorat boken men har nu ett bud inne på en på Tradera.

käkade smaskens Phillysteak sandwich, stekt bröd med fläskfile med cheddarost, svamp och lök, samt knallgul hemmagjord bea till. pommes och baconlindade haricot vertes.

Det började ösregna och sedan kom åskvädret, gud vad det blixtrade, drog ur allt och spelade kort. när det sedan lungnat ner sig så tittade vi på Vildingarnas land, mycket sorligare än jag kom ihåg boken, ensamhet och sorg ...

Ska idag söndag tvätta kläder inför resan ner till Småland och röja ur hönshuset.

igår slog vi våra huvuden ihop och lilla kycklingen har änligen fått ett namn - Tjorven !!

Inga kommentarer: