måndag 1 november 2010

Första November, måndag morgon hela dan !!

Vet inte hur jag rörde till det idag, åkte iväg på jobbet, loggade in och öppnade upp program och började jobba, då säger Stina brevid mig- men,Mia du börjar ju inte förrän 11.30... ja, tyckte jag och tittade upp på klockan 10.30... hmmm..bara att logga ur igen och gå och pladdra och störa alla andra i en timmes tid..
säkert uppskattat!!
Sandra ringde mig under dagen och var strålande glad, hon hade ju fått in för mkt pengar på sitt konto upptäckte hon i lördags, det visade sig vara rätt iom att hon gått över från tim.vik till vikariat på schema så kom hon ikapp och fick dubbla löner denna månad... samma månad som hon ska flytta till egen lägenhet, en del har ju flax, så nu ska det iväg och köpas ny säng och soffa. Jättejätteglad för hennes skull!!
När jag klev ut från jobbet ner i trapphuset sa en röst - hej, mamma och där satt hon och väntade på mig, och även Peo hade dröjt sig kvar istan så jag slapp åka buss och fick bästa sällskapet hem istället, Sandra firade sin stora lön med att bjuda på drive-thrue donken, sen åkte vi och spanade in hennes lägenhet och käkade på golvet där. Första gången jag såg hennes lägenhet och den var toppen, välplanerad och ljus. Det här blir kanonbra... väl hemma gick luften ur..Tills kusin Lotta ringde och frågade om det var ok att hon och hennes Roger kom upp över nyår.. jajemen , jättekul. Då hade de tittat på resor och Lotta frågade -Hur tar jag mig sen ifrån Sundsvall till er? Jag ??? Sundsvall, bokade ni bara dit ? ja, sa Lotta ni bor väl utanför ? -Ja, utanför Östersund ja... 20 mil därifrån!!! *asg* så de fick titta på ny resa upp..
Fick hem en patrontändare jag köpt till mannen på Tradera idag !! mkt uppskattat !!

Inga kommentarer: