lördag 13 november 2010

Tv-tittande

Ibland kan jag inte låta bli att undra om det är något genetiskt fel på mig!?

Det är när det kommer till tv-tittande, alla pratar om Idol, Bonde söker fru, Färjan, Ensam mamma söker och gu vet allt vad som går... och vi får inte glömma Melodifestivalen i tusen avsnitt, Dansbandskampen Ullared etc
Jag som 40+ something kan känna mig helt lost när alla pratar om det på jobbet, fester och glöm inte alla  "nu ska jag se Idol Facebookare"
Jag fattar naaaathing !! ärligt talat så storknar jag redan när de visar trailers för programmen.
Jag tömmer hellre kattlådan än tittar på dem.

Det är där funderingen kommer in, alla andra verkar ju tycka det är bra tv men jag får bara upp lite kräks i munnen av dem. Då är det kanske mig det är fel på inte resten av svenska folket!?
Tja, vad vet jag... och bryr jag mig egentligen så mycket?
Samma sak med dansbandsmusik förresten..... vad hör de som inte jag hör?
Får ärligt talat nästan fysiskt ont av eländet.

Jag tittar istället på:


Inga kommentarer: