lördag 25 december 2010

Julen 2010

Åh då har jag trots elak förkylning och feber kvällen innan överlevt en jul till.
Vi var hemma på Åsen i år och hade Peos barn och svärmor här.
Hos oss införde vi för två år sen när  det började gå överstyr med julklappar att vi lottar, alla drar en lott och ska köpa julklapp till den personen vars namn det var för 300:- på det sättet får alla råd och det blir faktiskt väldigt kul. Att vi sen köper lite ströklappar till barnen brevid är varken jobbigt eller ngn skandalös summa.
i år köpte jag till Oscar och han till mig, det slumpade sig faktiskt så att alla fick varandra Peo- Anton och Sandra-Matilda och vice versa (märks kanske på formuleringarna och stavningen att jag är rätt slut idag?)

Jag köpte ett set med svart skjorta och två slipsar till Oscar, samt en bok om de viktigaste hårdrocksbanden under decenniet, mycket viktigt att kunna och sedan ett set med rakgrejor. Dealen är att Wolverinepolisongerna får va kvar, de är ju bara cool, men att fjunen på hakan ryker.
utav honom fick jag den sötaste lilla externa cd/dvd spelare/brännare till min notebook

Sedan fick jag av min älskade gubbe fotoskrivaren som jag ju sparat till så länge:


Så kul, nu kan jag skriva ut foton via Bluetooth t.ex direkt från mobilen om jag vill, eller bara plutta i minneskort, tanken är att den är lätt att ta med så man kan skriva ut foton direkt t.ex till mor o far som inte har dator när man är där , eller enkelt skicka dem till dom.

Men som om inte det var nog så fick jag även presentkort till Kappahl så att jag kan shoppa loss på julrean ordentligt.

Måste ha varit en mycket snäll flicka i år, eller kanske lite lagom stygg !!

Inga kommentarer: