söndag 19 december 2010

Stora Norrland- Hassan-busringning

Hassan - Stora Norrland  -klickbar Youtubelänk

Mmmmmm, vad säger man!?
 när jag var uppe hos Peo första gången så tog vi fyrhjuling ut i skogen för o kolla upp vägen de la upp till skogshygget. Jag satt bakom med klänning och stoooora solglasögon piffad o sminkad och så pratade vi med gubben i grävmaskinen och jaaaaa... jag förstog inte ett ord.
Det var den tjockaste Jämtska du kan tänka dig, så där stog jag och log och hoppades att jag nickade och nekade på rätt ställen. Vad han ska ha tyckt att Peo skaffa sig en fjollig storstadstjej.... det var då det. Numera är de vana att se mig i flätor, snickarbrallor nere på höfterna av tyngden av verktyg och i full fart på gården.
Peo uppskattar dock inte alls när jag in i det längsta drar på mig de korta brallorna som slutar på vaden och har långfillingar under....

Inga kommentarer: