torsdag 6 januari 2011

Att göra en Mia!!

Ja början på året var ju bra men kort,
på tisdagen voltade jag nerför trappan från övervåningen och slog mig fördärvad...tog ett luftsteg...
Som en kamrat sa- Mia, jag vet inte hur jag ska säga det här ... men när du dör, då kommer någon annan att bli klantigast i världen !!  Fniss!! jag vet, jag vet!!
Har haft klippkort på akuten i hela mitt liv!!
Bara idag, torsdag så skulle jag peta ur stearin ur en glasskål med en kniv, kniven gick rätt igenom glaset och jag skar mig i fingret, inte mkt men ändå.. SEN..... skulle jag kröka onda ryggen för att ta mjölken längst ner i kylskåpet och får en sån smäll i nacken !! Det var stora runda julosten som rullade ut från högsta hyllan och träffade mig som ett knytnävsslag i nacken...jag dunsade ner på ömma knäna.
Tänk så man är, första man gör är att kolla om någon såg mig !!

Peo är inne i stan och röjer snö inatt och jag har fått stränga förmaningar inte gå i trappor, inga vassa föremål att ha lampa tänd så jag inte vurpar över hunden... igen....stackars Peo som att bo med en mupp.

Inga kommentarer: