söndag 12 juni 2011

Söndag på Åsen

Har nu sex små kycklingar i köket igen, skulle fått 24 men åskan gick hårt åt dem när de låg i äggen.

mat, mat, mat.... sova.... bajsa

den enda lilla maranen som klarade sig, en liten svart kyckling som så klart fick namnet Pingu direkt

vem har påstått att kycklingar ska vara gula?

oljefläckiga höns som är ivrigt deltagande i bussrenoveringen

att provligga sängen måste väl va nog så viktigt jobb ?

vi vill ju ha sittgrupperna så långt fram som möjligt och iom att de hamnar över hjulhusen så kan omöjligt de tre 2metersmännen i familjen få rum med benen under borden. Så Peo har kapat och förlängt benen på både stolar och bord, ni ser höjdskillnaden på detta kort.

hehehe lite väl högt för en kortis som jag när man ska benen ut i gången.. och ja jag har skitiga fötter

nykokt rabarbersaft och nybakad morotskaka till kaffet.


Grävde upp jordgubbarna ur trädgårdslandet som jag aldrig hinner med och rensa ogräs i och satte dem i pallkragar istället,
blev så knottbiten att det rann blod om håret, betten i ansiktet gjorde att det ser ut som om jag har en stroke då halva ansiktet är svullet och bara hänger, har en böld under ena armen i storlek tennisboll.




Så här ser fönstrena ut i köket efter att jag gått bärsärkargång på just knott, hela fönstrena är rödspräckliga , usch !!

Inga kommentarer: