torsdag 12 april 2012

Flytta hemifrån

Idag har de tre korsningskycklingarna blivit hämtade.
Svarade på ett nödrop ifran Hammerdal där hon bara hade klarat två kycklingar vid sin kläckning och igår dog den ena av dom så det var bara en ensam liten rackare kvar, så hon fick ta 3 utav mina så att den får lite sällskap.
Märker redan hur ljudnivån sänktes när det bara är tre kvar men de omgrupperar väl bara tillfälligt är jag rädd.
Har lagt ett bud på en inomhuskaninbur som är bra mycket större än den hamsterbur jag har nu att ha dom i när de är inomhus.
De ska ju ut i hönshuset så fort som möjligt men är det jättekallt , fuktigt och blåsigt är jag lite feg med att släppa ut dom för tidigt. En 3-4  veckor inne iaf så här pass tidigt på året blir det nog. Storhönsena är ute i trädgården och struttar runt och njuter av värmen som var iaf på förmiddagen nu har det mulnat på lite igen.
Grannkatten är här och stryker runt dom så Dexter får till sin stora glädje tala om vems sida av vägen det här är, och jag lovar att katten Smulan sitter och fnissar och säger- Min storebror är mycket starkare än din!!


Skickat från min HTC

Inga kommentarer: