fredag 18 maj 2012

Att gissa rätt eller ett tecken??

Att jag om någon dag bara ska åka och träffa den hund som om det klickar ska få följa med hem och bli en del av vår familj upptar mycket tid av min hjärna just nu...
Som en förstagångsförälder gör jag upp listor på namn som kan passa,
Han har ju som bara ett smeknamniom att han är omplacerad och vi får hitta på ett nytt till honom.
Min lista på namn löd som :

Elmo- älskad filur ifrån Sesam street som jag avgudar.
Diesel- behövs ju på alla gårdar på landet
Lexus
Gibson- schysst gitarr
Angus- Young AC/DC
Tyson
Hugo
Rabalder

Peo fnös dock åt alla mina namnförslag och tyckte gott han kunde gå under namnet Tratten som de kallade honom för i hundstallet för att han hade en tratt om huvudet då han kom dit för att inte slicka sina sår.

Men så vaknade jag i morse........ och visste Brolle skule han heta.
Kommer inte ihåg vad jag drömt eller varför det namnet men det kändes som om det funkade så jag sms, ade gubben och berättade för familjen här i småland.
Senare på dagen ringer jag killen på hundstallet för att prata ihop oss med inför besöket i morgon och då säger jag att - ja, han går under arnetsnamnet Brolle numera. Han blir alldeles tyst och frågar sen- Vad sa du nu? Jag: - Ja Brolle som han sångaren du vet som också har en stor lugg.
Då säger han nästan med bävan i rösten, vet du han är ju chippad och faktiskt registrerad som Brolle!!

Hur märkligt som helst men kul, måste ju va meningen det här eller?

I morgon får jag veta om vi gillar varann vovven och jag!



Inga kommentarer: