lördag 5 maj 2012

En lördag på Buan

Att vakna...och se detta genom sovrumsfönstret gör ju så man kryper till kojs igen.
Sov länge och vägrade sen gå upp, men kravlade mig ur sängen när Familjen Jonsson kom förbi och fikade. Käkade sen frukost fast det egentligen nästan var för sent för lunch.


Långkalsonger, täckisbrallor, mössa och jacka dvs rena vintermunderingen på och sen hillbillypickupen ner till buan vid sjön. Skulle passa på att elda upp skräphögen nu när det nu var sånt här väder. Mindre snö nere vid sjön än hemma men snöblandat regn hela tiden
Ser så kul ut när sängarna hänger kvar, bara att bädda med lakan och krypa ner.

. Var och hejade och kollade vid en av stugorna längre bort som ska rivas för att ge plats för en timrad stuga istället. När vi sen mötte älg på vägen hem så hann jag bara få upp riktiga kameran för att dens batteri skulle dö och medans jag bytte det fnissade de, gav mig fingret och försvann in i skogen.
Vet inte hurpass det syns men det är bra tjockt med snöblandat regn just där och då.
Käkade grillspett grillade i ugnen med bakpotatis till middag. Nu däckade i soffan.
 Pratade med Sandra som ska få besök av en hund som hon ev ska ta över, spännande!
 Jag håller tummarna för att de ska trivas ihop.

Inga kommentarer: