tisdag 12 juni 2012

Duktiga busiga Brolle

Nu har han varit ensam hemma två gånger.
Första gången i ca 40 minuter då vi hämtade hem nykläckta kycklingarna. Då hade han öppnat dörren ut till hallen fast vi vänt på handtaget men inte förstört något.
Igår var han ensam i 1,5-2 timmar medans vi åkte in och storhandlade. Måste erkänna att jag var lite nervös när jag låste upp dörren men ingen Brolle i hallen och allt var fint och orört, vi hade triggat lite fällor med tomma konservburkar på köksbänkarna men inget var rört. Smulan låg lugnt och sov på kökssoffan så det hade nog varit lugnt. Duktiga, duktiga hund! Han imponerar varje dag med att vara lättlärd och lydig. Inte en tass över tröskeln in till vardagsrummet för det fattade han med en gång däremot händer det att han sladdar in och sover precis innanför dörren till sovrummet men det tar vi, behöver han tryggheten av att se oss så får han det. Men han känns trygg, han har landat och förstått att det är vi nu. Han har lärt sig vad husse, hem, bilen, hönsen m.m betyder när jag sa sånt i början såg man att han inte relaterade till något. Att jag nu kan stanna honom på håll när han går lös på promenad och få honom att sätta sig där är fantastiskt, och att han sitter som limmad i backen när jag säger åt honom för att sedan gå över vägen för att hämta posten. Smart kille det här, om han nu bara kunde sluta hoppa när han träffar någon och känna sig för med tänderna. Men peppar-peppar två dagar nu då han inte hållt mig i armarna dvs inga nya blåmärken och igår hade vi två goa gubbar på besök som är hundvana och det gick jättebra. Vi visste ju att det skulle bli mycket jobb när vi tog en omplacering med historia men det går bättre än vi trodde, Han går ju lös här hemma på gården utan att dra iväg någon gång vem trodde det, och han drar inte heller i kopplet så vi har dragit en vinstlott. Bästa älskade Brolle!
P.s det konstiga är att han har ju ärvt det mesta av Dexters saker men de gosedjur som var Dex favoriter nosar han gärna på men leker inte med dom utan han väljer de som Dexter knappt haft. Bra det skulle kanske kännas konstigt annars hundstackarn kallas ju t.o.m Dexter utav mig ibland. Saknar honom så mycket!

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: