tisdag 12 juni 2012

Ledig


Ledig idag och i morgon och ta mig tusan om jag inte fick finväder!
Fick info från Arbetsförmedlingen och Trygghetsrådet på jobbet igår inför nerläggningen och jag blev väl inte så mycket klokare de sa båda att det handlar om egna kontaktnät.
Men tydligen har man möjlighet att få hjälp med utbildning via trygghetsrådet och bristyrken just nu är ekonomi-löne och personalassistenter så kanske skulle försöka få en sån utbildning.
Vi ska ju plocka ut våra röda dagar och arbetstidsförkortning nu på jobbet och för min del innebär det att jag lyckades med konststycket att få en extra semestervecka och det innan min ordinarie semesterperiod så jag går nu på semester lagom till midsommar!
Det känns jätteskönt så nu sitter jag här på hemma på bron i solen med en mugg kaffe och Brolle brevid mig och mår gott just här, just nu.


Skickat från min HTC

Inga kommentarer: