fredag 26 oktober 2012

En kall fredag på stan

Började dagen med hotellfrukost på Clarion med Trygghetsrådet. Det var flera gamla arbetskompisar där så det var kul och kändes lite lyxigt! Efteråt hängde jag med några av tjejerna in på HM och gjorde där ett fynd i denna snygga väska.

Sen upp till Lillänge och väl av bussen där blev jag hjälpt över vägen av en äldre herre med rullator! Ja du läste rätt! Han hjälpte mig över jättetjock trafik så han sa till mig att hänga på honom för gamla gubbar med rullator aktar sig alla för hävdade han. Härlig man som berättade om sitt jobb som taxichaufförer, jag skratta gott och det värmde i kylan.
 
Sen in på Rusta för att kolla på tapeter.
Det är ju tre innedörrar i hallen som är tapetserade men tiden har gått illa åt dom så det är inte bara att måla över och det är lögn i hvt att riva dom. Så jag tänkte så här, jag slipar, spacklar och tapetserar sen bara över. Hittade igår några burkar ljusgrå oljefärg och tänkte om lite med att måla ytterdörren vit nu blir den kanske ljusgrå istället så jag tittade på tapeter i såna nyanser. Träffade där en så rolig kvinna så vi började prata och skrattade till slut så mycket att den annars så osynliga personalen kom och frågade om vi behövde hjälp.
 
Ica Maxi nästa och där köpte jag en ny ljusstake till advent och lite julklappspapper och snören. Mat till helgen hamnade också i vagnen och i kväll blir det fylld lövbiff med pommes.
Älskade mannen skjutsade hem mig på sin lunch och det var underbart att slippa gå i kylan.
Har nu tänt upp och gått en sväng med Brolle som är jätteduktig på att va ensam hemma. En mugg med the och en filt i soffan till ett avsnitt Bones, är nu på säsong sex blir det nu. Ha en trevlig helg!



Inga kommentarer: