onsdag 3 oktober 2012

Mina höns i år

en av mina söta Sussex, älskar deras färger

Isbarhönan Docka

Favoriten Hedemoran Skrållan

Bramaner, Brahma/Marankorsning Madame Baker och Fröken Ling
döpta efter två rollkaraktärer på Jamtli historieland

mallig tupp med två hedemoror

att lägga ägg eller bara vila under någon av alla vinbärsbuskar är livet det.

stolta Hedemoratuppen Beckham
han e lite metrosexuell och tycker att han e så snygg själv så skulle han sträcka bara lite mer på sig skulle han välta bakåt.

kaxiga hedemoran Tjorven

de gamla hedemoradamerna Madicken och Skrållan

Hedemoran Prussiluskan

Tjorven, Skrållan och Lilla Lotta bakom
 
unga Sussextuppen Junior

Isbaren Flicka
min andra sussex, mina två sussexdamer är de enda hönsen som inte fått några namn ännu.
Hjälp mottages tacksamt!
I år har jag 13 höns och två tuppar. En hedemoratupp, 7 hedemorahönor, 2 isbarhönor, 1 sussextupp, 2 sussexhönor och två blandraser/ Bramaner

Inga kommentarer: