lördag 12 oktober 2013

Dessa djur!?




Idag gjorde Brolle en Lassie och gjorde mig uppmärksam på att lillsyrran/lillkatten var uppjagad högt i ett träd på andra sidan vägen och att grannkatten satt och vaktade under det. 

Jag hade aldrig märkt det själv utan han verkligen lockade med mig för att visa. Sen får han ju inte gå över vägen annars hade han nog jagat bort den andra katten direkt. Den kröp under en lada och låg där och väste åt mig medans jag höll på att försöka locka ner henne i 45 minuter. Knäppa katter! Livrädd och anser att hon kommer ner nu, men läskigt att klättra nerför och därför kom hon bara högre och högre upp. Försökte gosa med grannkatten, då högg han mig. Nu går han under namnet Lucifer då han t.o.m ser ut som katten i Askungen!

Nåväl Skrållan kom ner till slut och blev då ömsint men kanske lite buffligt tvättad och genomkollad av Brolle. Nacken min lämnar mycket att önska efter att jag stått och glott upp i trädet så länge. 


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: