måndag 23 februari 2015

Koskallen på plats

Jag hittade en koskalle uppe i skogen för flera år sen, då täckt med grön mossa full med barr och hornen börjar multna bort.
Jag tog hem och skurade ur den och tänkte hänga den över dörren till lekstugan men det blev aldrig av.
Den låg utanför bakdörren några år tills dotterns hund började tugga på den då hamnade den i lagårn och fick va där i några år till.
Men nu så, nu är den sprayad i silvrig motorfärg och upphängd på väggen.
Vi hade lite olika åsikter om hur den skulle hänga.
Jag ville att den skulle stå ut men mannen tyckte nej, platt mot väggen är bättre, och så blev det för den blev kvar så.
Jag har trätt in ståltråd bak på skallen i de hål som finns där naturligt och gjort en ögla att hänga upp den i.
Sen satt jag där en tvkväll i soffan och tittade på den och insåg att den lilla fina ledbelysninen jag köpte till i julas kan jag nog stoppa in i den bakifrån och så blev det så nu lyser den också. Mycket nöjd!

Inga kommentarer: