söndag 24 maj 2015

Kosläpp och svalor i luften!

 
Idag på Pingstdagen var vi på kosläpp hemma hos en jobbkompis och hennes familj.
Sol, knasiga ystra kossor
(på fotot är en del på väg in igen) söta kalvar, spännande hönsraser jag nog måste ha ägg ifrån sen och jättegott fika.
Jättetrevligt värdfolk och övriga gäster så det var en riktig måbradag.
För att toppa det hela så gjorde vi ett stopp på loppis i närmaste byn på vägen hem och jag fann en härligt kitschig barometer och ett spegelset- spegel och bord,
allt för under 200 kronor.
Det var mycket grönare och våren hade överlag kommit längre där söderut.
Inte så många mil men skillnad gjorde de likaväl.
Nu skrotar jag mest då kroppen är dum i huvudet så jag klarar av en jobbvecka till.
En dag i taget, en vecka i taget.
Gubben var och plockade upp S och M (döttrarna) och åkte in på cruisingen i Östersund igår kväll med gamla Ratpv,n en liten ulv i fårakläder med trimmad motor.
De hade jätteroligt men tjejerna höll på att frysa ihjäl. Själv bäddade jag ner mig med smärtstillande och kände mig som den enda i världen som inte tittade på Eurovisionsfestivalen utan istället förfärades över att Charlie dog i Supernatural???

Inga kommentarer: