söndag 6 mars 2011

Renovering av vardagsrum

Så då har vi äntligen kommit igång.
Vardagsrummet vårt har haft hiskeliga tapeter som jag funderat mer än en gång över hur de tänkte.
Beige randig nertill, bård... avskyr bårder och flammigt grått upptill. Fast Peo hävdar att det beiga var grått från början. Fan tro´t han e ju färgblind dessutom.

Vi har nu enats om att det ska bli målat vitt, vitt, vitt !!


Stapling och inplastning av stora soffan och sedan hjälpte Sandra mig täcka golvet med papp.

Jag har rivit tapeter så naglarna rykt...

Spackling, det är jäkligt bra att ha en lång karl!!

Besök nere i skogskanten, dålig bild då den rörde sig fort och svårt att få stadga då man zommat in så mycket. Hade nog synts bättre genom siktet på bössan...;)

Det vi nu inte riktigt har enats om är att han vill lägga in klickgolv och jag vill slipa den äkta parketten.
 Har man äkta vara täcker man väl inte över det med något fejk... Sedan är det lysknapparna, underbara runda gammeldags tryckknappar som han vill ersätta med moderna och jag tvärvägrar.
Vi får väl se hur det går... sista ordet är inte sagt..
Nej nu ska jag hoppa i lopplådan, men är ledig i morgon så det blir sovmorgon och sedan ett ryck med städ och tvätt.

1 kommentar:

Majomamma sa...

jag vill bara säga att eran bård i vardagsrummet är MYCKET snyggare än våran... ska lägga ut bild på fb i morron... =)
blir liiite avis på eran renovering... men mycket inspirerad... ska pilla lite på maken på rätt ställen så kanske vi kommer igång å fixa lite snyggare hemma i vår/sommar oxå ;)
Ser fram emot bilder på resultatet hos er! Kram