lördag 5 mars 2011

Svintohår och dess räddning!!

Har ju självlockigt eller kanske mer självrufsigt hår som kräver lite kärlek vid dusch men sen egentligen sköter sig självt. Alla försök till frisyrer genom året har varit meningslösa och då jag bestämt mig för att klippa av det har mina frissor protesterat högt... så rufset får hänga med...
Med tilltagande gråa strån och pga min hypotheros så har det varit katastrof ett tag. Jag tappar hår så tårarna sprutat då man röjt upp det från golvet efter dusch och det har blivit mer och mer svintolikt och frissigt..
Har genom åren lärt mig knepet med "mitt" självlockiga hår för att det inte ska bli frissigt...
innan dusch, borsta ut, skölj, shamponera, skölj, massor med balsam (hade sunsilk först sedan Tigrishampo och balsam båda slutade att funka)... borsta ur håret med balsam i, skölj ur, borsta, svep in i handduk och krama ur, i med leave in balsam och sedan sova med hästsvans med badlakan runt kuddarna, nästa morgon har det förhoppningsvis hunnit torka och då släpper jag bara ut det, skakar .... lockigt och klart....
Men till saken.... alla shampon oavsett prisklass har slutat fungera och håret blev bara torrare, frissigare och matt...
Hittade då räddningen som jag nu vill tipsa alla om....
Aussie Miracle Moist shampoo
Håret har fått tillbaka lyster, spänst tycker t.o.m att jag tappar mindre men det beror nog kanske mer på medicinering... men det doftar underbart!!! köp, köp, köp....!!! Jag älskar det!!

Inga kommentarer: