torsdag 2 april 2015

Att storhandla hemifrån

Jag är ju hemma den här veckan men gubben jobbar så istället för att vi ska behöva åka in sent och handla så satte jag mig vid datorn igen och handlade på IcaMaxis webb.
Ca 40 minuter senare har jag klickat 71 st varor som någon annan stackare får packa i morgon. Det funkar så bra för man kan vid varje vara lämna små meddelande, typ avocadon mogen, ej gröna bananer.
Jag kräver alltid att mitt kött ska vara svenskt i alla led och ej halalslaktat, samma med kycklingen är den billig är det för mycket vatten i den och förmodligen är den halal.
Ekologiska grönsaker så också.
Spännande var att be dom plocka ihop 1 kg plockgodis, skrev enbart mycket kokosprickar, inget surt. Fanns förmodligen inga kokosprickar för det fick jag inga.
Suveränt var verkligen det att i veckans reklamblad fanns det helgskinka, dvs färdigkokt skinka men hittade den ingenstans i nätbutiken. Så jag skrev ett meddelande till plockaren att snälla kan du lägga till en på 1,5-2 kg ?
Och där var den sen när jag packade upp, en perfekt skinka som ska bli pulled pork i crockpoten.
Peo får ett sms att nu är det packat, vi får båda den infon via mail med en lista på de varor som är plockade, den rökta fläskfilen t.ex utgick denna gång för jag hade inte angett det ok med ersättningsvara, rökta fläskfilen finns det bara två företag som gör bra och butiken har bara det ena så den eller ingen. Jag kan lägga till varor jag glömt ända fram tills jag jag får det meddelandet egentligen.
Sen åker mannen bara och hämtar allt efter jobbet.
Att handla med plockare kostar 99 kronor och vi hade 150 kronor i storinköpsrabatt så spenderar dom gärna på den lyxen. Alla rabatter dras som vanligt och poäng räknas in.
Mesta värdet ligger dock i att jag slipper åka in och trängas i stressen och han behöver inte heller göra det själv via en lista där jag glömt hälften. Han kan bara vänta på sin vagn med varor, betala och sen åka hem till färdiga middagen istället.
Nu bara packa in allt och njuta av kvällen.

Fasen jag glömde räkor!!!!

Inga kommentarer: