onsdag 1 april 2015

Att va sugen på vår

De nyinköpta trädgårdshandskarna lär ju få vänta ett tag till innan jag kan använda dom.
Mina smålänska gener säger mig att nu börjar det bli dags för att så och förnya så det kryper lite i kroppen. Här uppe i Jämtland så är det ju dock ett tag kvar och tjälen lär va i marken ett bra tag till.
Jag hittade lite fröer från förra året och gjorde små minidrivhus av tomat och vindruvelådor och tjuvstartade Inomhus istället.

Hönsen ruvar för fullt ute i hönshuset men de slåss om redena och det är lite stökigt så jag hjälper till på traven med att fuskruva några ägg här inne som jag lägger ut sen sista dygnet så de får kläckas under en mamma. 

Första april idag, får se vad man går på för trick under dagen då.

Sol och snö, är så glad över mitt val av semestervecka, nästa vecka kanske all snö är borta igen.

Inga kommentarer: