onsdag 1 april 2015

Vardags-Tetris

Skulle byta hyllpapper i skafferiet idag men orkade bara två plan innan händer och ork sa upp sig.
Nåväl ska måla om alltihop i sommar får se om de andra får vänta tills dess eller blir färdiga snart.
Tog nog två timmar bara att hitta häftpistolen och insåg där någonstans att jag plötsligt istället letade efter varning för hönsenskylten jag skickat efter.
Jag packar alltid om allt i mitt skafferi till glas el plåtburkar och plastlådor.
Dels för att någonsin hitta något igen men mest för att inte dra dit möss.
Ska de små äcklena nödvändigtsvis in, och det ska de tydligen varje år när kylan kommer då kan de i alla fall få hålla sig under diskbänken och äta diskmedelstabletter.
Insåg att jag hade något liknande tetrisfoto på min kyl sen förra året.
Lagom är bäst har aldrig varit min devis!

Inga kommentarer: