onsdag 27 juli 2011

Vad semester handlar om!

Idag har varit en sån där riktigt bra semesterdag, sådär som man drömmer om resten av året när man sitter på jobbet.
 Sovmorgon och båda tittade hoppfullt ut genom fönstret kan det verkligen va så att det blir fint väder idag? De svarta molnen har hotat hela dagen men snällt hållt sig på håll.
 Vi skulle ha målat rummet men kom överens om att det vore ju riktigt korkat när vi knappt sett solen i sommar, så vi har skrotat på,
 jag har tvättat och hängt tvätten ute, finns det något härligare än att lägga sig nyduschad med rena lakan som torkat ute?
Legat i hängmattan och läst och sippat på en cider.
Vi fick mysiga matgäster också Tomas, Joel och Simon och sen kom Tony också.
Så det blev lasange som bara var att värma då jag gjorde den igår och sen morotskaka till fika.
 En av småhönsen har börjat gala en liten tuppwannabe alltså, är rädd att bara en av 6 är en höna hoppas någon vill ha mina små tuppar!
 Peo var lite orolig att jag skulle ha tråkigt och föreslog att vi skulle åka in och stråka.
 Är han galen? (på ett härligt omtänksamt sätt)
 Här går jag och bubblar av sommarlycka, skulle jag byta det mot att trängas med fulla människor på stan !?
 Ne jag ligger hellre hääär i hängmattan och bara är och känner att livet är gott.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2 kommentarer:

Mia sa...

p.s boken är utläst och var jättebra !!

Majomamma sa...

naaaajs juh!