fredag 2 januari 2015

Skalpera renhornen

Idag kokade jag och flådde renhornen från all päls.
Nu ska de bara torka och sedan få färg.
Det lutar mot matt vitt men kanske även svart eller silver.
Har tills gubben åker ifrån jobbet sitt i morgon på mig att bestämma mig.
Vill ha fler horn, renhorn är så stora och tacksamma men inte tunga och klumpiga som älghorn.
De här ska nog upp i tvrummet vill även ha uppe på väggen i trappen men då ett stort sarvhorn dvs rentjurhorn.
Tänkte sedan göra en cool ljuskrona att ha ute i det blivande växthuset.
Renfällar är ju något man haft under sig när man ligger i snön och solar framåt våren men de fäller ju så fruktansvärt mycket och man tar aldrig in dem i värmen. Funderar nu mycket över hur de fällar som nu säljs i inredningsbutikerna är behandlade.
Har hört att det beror på årstid när de är slaktade hur kvalitén. Ska kolla upp det där för jag kan se framför mig hur jag i vår sitter på utesoffan utanför hönshuset och är varm och go på min renfäll.

Inga kommentarer: