fredag 30 januari 2015

Vardagsklädd

Jag är med i en Facebookgrupp för större kvinnor som handlar om kläder eller kanske snarare att klä sig . Gruppen är en viktfri zon där inget viktprat är tillåtet. Det är ofta teman där och det har varit badkläderstema bl.a och gruppen är fantastiskt inspirerande och rolig.
Just nu pågår temat vardagschic, kläder du bär till jobbet, skolan, cafét etc.
Detta är mina bidrag med jobbkläder denna vecka.
Två tagna i kapprummet och ett i det knallblå damrummet på en restaurang i stan. Vi anger märken på våra kläder och vart vi köpt dem. Har man frågor är det fritt fram.
Den tiden då plussizekvinnor klädde sig i tält är för alltid över hoppas jag.
Jag är ganska bekväm i min vikt och storlek och ibland verkar det som att det är otroligt provocerande för somliga, det att jag inte är olycklig och byter bantningsmetoder varje vecka utan mår gott här och nu istället. Min kamp pågår istället mot smärtan.
Reagerar just nu över viktpratet som har tagit överhand på jobbet. Jag är stark och suckar mest men jag lovar att någon mår dåligt av det oavsett om det gäller att gå upp eller ner i vikt.
Jag som motvallskärring vill ju bara proppa i mig kolhydrater, socker och vitt bröd när jag hör dem.
På jobbet skulle jag verkligen vilja ha en viktfri zon.
Men.... orsaken till att jag skulle kunna tänka mig att gå ner i vikt är just kläder. Det finns ju så himla mycket vackra kläder i mindre storlekar.
Kolla in snygga väskan, nya kärleken köpt på Gina Tricot igår.

2 kommentarer:

Emma | Tillvaron sa...

Mia, du är ju helt fantastiskt snygg! Viktfria zoner överallt säger jag!

Mia sa...

Tack snälla Emma! Nu gjorde du min dag 💓
Dels för din snälla kommentar och dels för att jag blev så paff att någon ens läste det jag skrev.