tisdag 24 januari 2012

att pusha lite för omplaceringshundar!!

Har enligt min sambo en ful ovana att surfa hundar på Blocket. Är så sugen på en hund till men har inte tid med en valp. Ja, de är jättesöta men jag vet hur mycket jobb det är och just nu har jag inte tid eller lust och varför en valp egentligen när var fjärde annons på Blocket är en omplacering. Jag kan ju lika väl ge en vuxen eller iaf halvvuxen hund ett nytt hem istället. Men jag har insett att Dexter som blir 13 i år inte skulle orka med en hund till och förmodligen skulle hans hjärta brista då han är min bästa vän, tror inte han skulle vilja dela mig med någon annan hund.
Men jag tänkte iaf att jag kunde göra lite mer reklam för dessa omplaceringar,
 så nytt tema är det att pusha för fem omplaceringshundar i veckan här på min blogg.
Jag fuskar lite för det finns en jättesöt liten tjej ute men henne har Sandra hört av sig till ägarna och visat sitt intresse för så jag vill inte konkurrera med henne utan håller istället tummarna.

Börjar denna vecka med dessa härliga hundar:
Det är fritt fram att förälska sig!!


 Golden Retriver hane som är 7½ år som heter Dino.
Han är en väldigt social hund som älskar människor. Sedan ska det tilläggas att han är en "alfahane" och behöver då en fast hand så han inte tar över. Men han är otroligt snäll.
Säljes pga att sonen i familjen har utvecklat allergi.
2000:- finns i Lilla Edet Älvsborgs län
Länk till annonsen som las ut på Blocket den 20 januari



En kastrerad pinscherhane, 7år som söker ny familj.
Han har jobbat som tjänstehund (terapihund, med gamla och barn)
4000:- men priset är inte det viktigaste. Finns i Huddinge
Länk till annonsen som las ut på Blocket den 21 januari




Supergo fransk Bulldog på 6 år.
Hon är lugn och älskar sällskap. Skäller aldrig och är snäll mot alla, både djur och människor.
Hon finns i Skövde, Skaraborg län och kostar 6000:-
Länk till annonsen som las ut på Blocket den 20 januari




En liten Chihuahua(75%) och shitzu(25%) blandning, som blev ett år i oktober.
 Hon är världens snällaste lilla hund, social och glad, inte ett dugg bjäbbig och väldigt framåt för att vara en liten hund. Hon är uppväxt med barn och andra djur, hennes bästa vän är en katt.
500:- ev. på foder i början, hon finns i Lund
Länk till annonsen som las ut på Blocket den 19 januari




Bearded Collie, Hane 4,5år
Han är världens härligaste grabb som älskar allt och alla - på både gott och ont.
Ägaren har tänkt sätta honom på foder i rätt hem och sedan överlåta honom om allt funkar som det ska. Ett bra hem är det enda hon bryr sig om.

Inga kommentarer: