onsdag 18 januari 2012

Min mamma sa alltid..

När jag kom till jobbet idag hade jag fått mail i måndags ifrån sjukgymnasten på Commodia att jag fått en ny besökstid idag onsdag. Då jag nu är halvtidssjukskriven och bara jobbar tre dar i veckan onsdag, torsdag och fredag har jag ju inte sett det förrän nu idag. Min första tanke var- aldrig i Hvte, då jag har fulunderkläder och vinterpäls!
Men kom till sans och insåg att det skiter han nog heligt i faktiskt, så jag tackade jag till tiden och meddelande schema på jobbet. Nå väl där så skulle vi ge oss på min högerarm som värker konstant och " på ett nytt sätt" som gör den rätt värdelös och oanvändbar. Fy hundan vad jag hann ångra mig många gånger den där timmen. Han bröt och knäckte och knådade, duktig är han som bara den och när han knäckte loss några kotor i ryggen kändes det som om jag kunde dra så djupa andetag som jag inte gjort på länge. Muskeln och något ligament i axeln låg fel och jag lovar.. Det gjorde sååå ont när han fick det på plats igen men nu så nu är det tejpat för att det inte ska halka fel igen och så fick jag något brett gummiband med mig hem som jag måste göra övningar med för att det här ska bli bra, sen fick jag mer tejp vid armbågen för att muskeln där eller något ska veta sin plats. Ja vad sa han egentligen!? Nu vill han bli inbjuden till jobbet för ett arbetsplatsbesök för att se hur jag sitter/ står och jobbar, förmodligen blir det en mousetrap så att jag jobbar med armarna framför mig. Det känns ju faktiskt bra att få råd och hjälp så att man sitter och jobbar rätt. Helst på vårt jobb där vi sitter still hela tiden. Men åter till bloggtiteln vad var det mamma alltid sa när man var liten!?
Ha alltid rena ( ja det var de iaf) och hela underkläder ifall du hamnar på sjukhus.
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon!

Inga kommentarer: