onsdag 11 januari 2012

Brorsans brända mandlar. Så gott, så gott!

Det var bra nog enkelt att göra. Smält florsocker i en stekpanna, jag siktade ner mitt för att slippa klumpar. Häll i de skalade mandlarna och rör ner dem i sockersmeten tills det smäller om mandlarna. Häll då blandningen på en skärbräda eller bricka. Inte smörpapper under som jag gjorde, fick aldrig loss de understa sen. Häll över mer florsocker och börja med pilljobbet att få i sär dom. Rör om med torrflorsockret. Klart!
Jag fick tipset via telefon av min bror Krister och kan inte svära på att det var exakt så han sa men det funkade fint och blev de godaste brända mandlar jag någonsin ätit. Perfekt att göra på mandlarna som varje år blir över efter att man druckit glögg. Jag skrev inga mått för det beror ju på hur mycket mandlar man har kvar.
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer: