söndag 26 september 2010

Våran pärla !!

I fredags kom sambon hem med valpögon samt en biltrailer, då vet jag vad som är i görningen och var väl inte så road, tills han berättade vad saken gällde- En Volvo PV ifrån -62 då var vi i synk direkt.

Till saken hör ju att jag, gamla människan håller på att ta körkort nu, har väl varit på G så där 100 ggr innan men det kommer alltid nån skada eller annat imellan, men hade jag tagit körkort när alla jämngamla gjorde det så hade det ju varit en PV jag alltid velat ha.
Tycker dagens Volvo är sååå fula
 men titta på Amazon, PV och Duetten, kurviga, vackra och charmiga.

Så sagt och gjort igår åkte vi iväg till Kälarne för att titta på henne.

Kärlek vid första ögonkastet, rostig, bucklig och luggsliten precis som en själv.
Inredningen var ju inget att hurra för, lacken en katastrof och svetsningen hade t.o.m jag gjort bättre

Men hon går som en klocka, 150 hästar under huven! så nu är hon här gamla Bettan.


Riktigt ruggig klädsel



Skräpig och lortig, med både rått och snigelbon.

Fem lortiga små fingrar was here!

Så skruva loss sätena och ut med dem.
Jag skojade inte, två såna här råttbon och högar av skit.
Ett stort antal timmar senare som jag tillbringade med skurhink, fetvadd och min bästa städhjälp kniv till att skrapa mossa, klistermärken och allsköns skit med.
Dörren betydligt fräschare!
Ny klädsel gjorde susen!

Vissa delar av bilen var som natt och dag före och efter städning, det är ju faktiskt riktigt roligt då.
Nu ska det fixas nya delar och renoveras undan för undan.
snacka om samboprojekt, här behövs ingen parterapi, vi hånglar och skruvar och mekar.
dealen är att det ska bli min sommarbil och hans vinterbakhjulslekasladddito.
så småningom ska den lackas om men det kommer senare, blir många sliptimmar innan det är möjligt så vi väljer att kalla det patina och ålderns charm just nu.
Precis som jag hävdar med mig själv!

Kvällen avslutades med lite buskörning och tur att man har öron, annars hade leendet gått hela vägen runt och skallen ramlat i bitar på mig :)

Inga kommentarer: