fredag 10 september 2010

Min helg...


Lördagsmorgon
Älgpass nr:25 längs med kraftledningen i skogen mot Mo.
7 grader och regn, gick upp kl:6 i morse och efter lottning av pass sitter vi nu här gubben och jag.
Träsmaken gjorde sig tillkänna redan efter en kvart, regnet är kallt och jag börjar redan fundera över vad i helsicke jag gör här.
Följde med för att kunna fota lite djur och natur,  men det regnar så häftigt att jag inte ens vill ta fram kameran.
MEN, känner hur en skön ro infinner sig, tankarna vandrar på ett skönt sätt och jag är inte alls stirrig som när jag tvingas sitta still annars.
Bara mår gott, håller koll på alla skogsbryn omkring oss ifall det skulle dyka upp något djur och ljudet när man rör sig blir så högt och stort när allting omkring en är så tyst och lugnt, bara smattret av regnet mot regnkläderna som hörs. Efter några timmar  börjar då mina funderingar rusa iväg igen... hmmm. det är tre vuxna björnar som håller till i det här området,det är ingen match för dem att nå oss i det här låga tornet.Tänk om jag blir jättekissnödig nu och måste klättra ner för att göra mitt,kan ge mig fan på att det kommer en älg då som jag skrämmer bort.
Det kom inga älgar alls , inga björnar heller den enda som dök upp var hundkarlen och honom får man nog inte skjuta på han blir nog hemskt arg då ;)







Inga kommentarer: