måndag 13 februari 2012

Att ta tag i sig själv!!

Ok, så här är det. Slutade röka den 28 november 2011, rökte ca 30 cigg om dagen innan dess.
Jag gjorde det alla varnade mig för och snusade istället, snusade redan innan dess under arbetstid då det kunde dra iväg mellan rasterna och rökpauserna.
Man som sagt i fredags la jag av med snuset också!!

Vad jag nu är rädd för är en viktökning, för det finns helt enkelt inte utrymme för det.
Jag är redan på tok för stor. Men har ju nu cravings hela tiden nu när kroppen inte får nikotin.

En jobbkompis skickade idag ut en förfrågan på Facebook om ingen ville hänga på att gå ner i vikt så jag nappade direkt på det.
Så nu är vi ett gäng tjejer som har som mål att gå ner tio kilo på sex veckor.

Att då leva med en man som  är lång och smal och kan äta precis vad som helst och hur mycket som helst är inte enkelt.
Han varken behöver eller har lust att lägga o sina matvanor,- översatt karln avskyr grönsaker, fisk och skaldjur.
Så nu ska jag försöka balansera våra två olika kaloribehov på något sätt.
Tror helt enkelt att det blir så att jag till en början provar med matdagbok för att få in rutiner och vakta på mig själv, mindre portioner med ungefär samma mat som han, kan ju utesluta bea.n och dylikt.
Jag är jättedålig på att ha rutiner när jag äter, kan hoppa över frukosten helt och sedan ingen lunch på det och framåt eftermiddagen är blodsockret under fotsulorna.
Så fem små måltider om dagen kommer också att höra till nyrutinen.
Sprack redan idag då jag började bra med grahamsmjölsgröt och knäcke till frukost men sen dess inte har ätit något mer. skärpning Mia!! Sedan så klart att röra på mig, mindre mat och motion är det inte bara så enkelt? Svar nej... det är det förbaske mig inte men vi kör!!

Inga kommentarer: