lördag 11 februari 2012

Sluta snusa

När jag slutade röka för några månader sen så tog jag till snus som hjälpmedel. Det var dumt! Snus var inget för mig, ser ut som om jag har stroke,halva ansiktet är alldeles stelt och förvridet munnen alldeles sned. Prillan flyger all världens väg om jag skrattar till, nyser eller pussas. Kyssas är inte att tänka på det tycker sambon som fortfarande röker är äckligt? Dessutom gör det ont! Jag har haft snusbränna så jag nästan gråtit då jag stoppat in en ny snus så ont har det gjort. Nu ser det ut som om jag skickat in ngt fåfängt medel via injektion i överläppen för att få sån där fiskmun. Jag har blåsor och sår och tandköttet har krypit upp på hörntänderna. Tänk att ett begär kan va så stort så att du trots allt detta fortsätter stoppa in prillor hela hela tiden. Man snusar ju konstant istället för att röka då och då. (På rasterna). Det som är konstigt hur man tänker är det där att jag går och retar mig på att jag ju har nästan två dosor snus kvar. Kan man sluta då? Ska man inte sluta när dosan är slut? Nåväl, nu haver jag slutat! Dosorna är överlämnade till sambon att vakta med sitt liv. Men har ju klarat första dygnet fast jag haft dom med mig. Skrattade åt eländet ( ja vad annat kan man göra?) på jobbet då jag satt med en liten snuspåse och tvinnade mellan fingertopparna i flera timmar igår, för att jag var så sugen men ju har såna sår så det tog emot. Så håll tummarna för mig nu!
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2 kommentarer:

Majomamma sa...

klart jag håller tummarna!!

Mia sa...

Tack snälla,snälla du!!