söndag 26 februari 2012

Som en solig söndag ska vara= Skotertur ner på sjön

Efter att ha varit in till stan och loppis på Furan på förmiddagen skyndade vi oss hem, hoppade ur finkläa och i skoteroverallen istället, jag sminkade av ansiktet så solen kan göra sitt, packade godsaker och sen drog vi iväg.


Man möter alltid någon som man tar en kopp kaffe eller en pilsner tillsammans med och snackar om allt och ingenting!
Jag var lite tveksam över att köra ut på sjön först men enligt en kille vi mötte som fiskade
 så är isen fortfarande 35-40 cm tjock. så jag tror inte jag behöver va orolig .
De stog bara själv där en stund sen fick vi sällskap.


Min vy framåt, gubben är långt ut på sjön och räjsar!!
Min vy bakåt, bästisen åker för första gången ensam i pulkan.
Det gick jättebra, man måste ju få följa med fast man börjar bli gammal.


Jag körde arbetshästen Panthern med Dexter i pulkan efter och Peo körde vildkatten.
Grillade korv och hade det hur skönt som helst.
Mötte lite folk och sen ringde Jonssons som stog hemma på vår gårdsplan och undrade vart vi var, så de åkte bara hem till sig, klädde om och tog sen sina skotrar ner till oss vid vindskyddet. Mysigt!!
Känns i kinderna nu att sol och vind tagit!

Mamma ringde och skulle retas med hur fint vädret var nere i småland och alla blommor som slår ut, men just idag funkar inte det. Jag skulle inte byta detta mot någon som helst vit sandstrand någonstans i världen. Detta är livskvalitet!! Fråga mig imorgon igen, för det ska tydligen snöa igen då.... då har jag nog en helt annan åsikt och drömmer om badstränder igen.


Här kan man sitta inne på utedasset vid vindskyddet ock kolla ut på trafiken på sjön.
Visst ska det va ett utsågat hjärta på dörren på utedass? borde va lag på det!

Han som håller koll på korvgrillningen,
 alla korvar som åker ner eller tappas på elden ska genast läggas i snön så de blir lagom tempererade för glupska hundar.
Busbröderna Jonsson

Inga kommentarer: