onsdag 29 februari 2012

Ny tupp i hönsgården

Namnförslag någon?
Stackars tuppen, de är vassa mina tanter!! här resoneras och betygssätts det för fullt!!
Har idag varit och bytt bort min Isbartupp Pellegnillot mot en lavendelfärgad Hedemoratupp.
Ingrid ställde upp som chaufför och körde tupptaxi!
Vi möttes vid Jet i Odenskog och bytte lådor med tuppar i.
Det är ju inte utan att det känns lite sorgligt, jag har ju kläckt fram och fött upp den där lille tuppen och han är ju så himla snäll och trevlig.
Men nytt blod i hönshuset är att föredra och jag kommer att gå tillbaka till Hedemora nu igen.
De är roliga tupparna, det var alldeles stilla och tyst i lådan så man undrade nästan om han levde, sedan skakar man ut honom, han ruskar lite på sig och upptäcker att det är tjejer på andra sidan nätet så då började han genast stila och prata vackert, så där som bara tuppar kan!
De fick gå med nätet imellan i några timmar så att tjejerna hann med att vänja sig vid nya mannen och bli lite kurtiserade och nyfikna. När jag sedan släppte ihop dom var han mycket försiktigare än jag trodde. Har väl haft tuppar som kastat sig över och humpat sina mindre roade höns. Men den här killen pratade och dansade lite vackert men var inte alls brysk.
Måste ju komma på ett nytt namn till honom . Han hette Silver men det funkar inte för mig. Har ju Astrid Lindgrenkaraktärernamn på mina Hedemora men det står still.
Förra blonda vackra för alltidfavorittuppen hette ju Emil. Det här var mer en Casanova eller Don Juan med sitt friande men det funkar inte heller riktigt. Alfred som drängen kanske eller Abbe som grannpojken i Madicken? Snälla hjälp!

Nu ska jag sova mig frisk en stund igen.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2 kommentarer:

Majomamma sa...

självklart Abbe för han är så snygg! Jag som AVSKYR allt vad fåglar heter måste ändå erkänna att det var en stilig tupp! Hoppas han inte bara är snygg, som tuppen i Pettson ;) utan gör nytta för sig ;)

Mia sa...

Visst är han fin! men han e lite mesig, mina tanter bara fnyser åt honom men det är väldigt lugnt där ute så det blir nog bra, tuppen jag bytte bort satte sina nya höns på plats med en gång.. det är min pöjk det!!