fredag 30 mars 2012

Försmak av sommar!

Den enda fördel jag kan komma på med att frysen pajade igår var att jag åt nykokt rabarberkräm med mjölk till lunch idag. Det smakade sommar !!!

Anton var hemma och grejade med sin bil och körde fast på blöta gården så han kom in och konstanterade att nu Mia nu är det bara att sätta potatisen för jag har fixat fåran!
Skickade med honom färs som var halvtinad och bröd och han fick med sig till sin bror också.
På Åsen äter vi tacos ikväll, köttbullar i morgon och pannbiff på söndag!!  mycket färs blir det!
Sen har jag kokt kräm på rabarber, har förkokt och silar nu svarta och röda vinbär  som jag ska göra gelé på, de blå söta krusbären är också kokta och silas och vet inte om jag ska göra sylt eller saft på dom. har egentligen varken lust eller ork men måste man så blir det ofta bra!!

Inga kommentarer: