torsdag 29 mars 2012

RIP gamle trotjänare

Idag drog hon sin sista suck storfrysen som dränktes när källaren översvämmades. Som tur var så upptäckte Peo det när han var nere i pannan. Så det var fullt pådrag här ikväll. Peo kom på att vi ju har en gammal glassfrys ute i lagårn som hostade igång utan att knota, den blev kall fort som tusan och som tur är så är inte Peo så snabb med kameran så det blev inga foton på när jag står på näsan ner i frysen och torkar ur den med fötterna i vädret.  Vi tror vi har räddat det mesta älgköttet men nu blir det älgfärs hela veckan och sylt och saftkok. Mycket matlådor fick slängas och alla ostar fegar jag ur på.  Får se vad försäkringsbolaget säger i morgon.





Skickat från min HTC

5 kommentarer:

Mia sa...

Får se vad försäkringsbolaget säger i morgon skulle det va, tappade det.

Lena A sa...

Vilken tur att ni hade den gamla stående då så ni inte vart av med allt kött. Skulle vara lite extra surt det ! Hoppas det inte blir något krångel med försäkringsbolaget så no får ersättning för skadorna.

Lena A sa...

Vilken tur att ni hade den gamla stående då så ni inte vart av med allt kött. Skulle vara lite extra surt det ! Hoppas det inte blir något krångel med försäkringsbolaget så no får ersättning för skadorna.

Lena A sa...

Det vart lite många komentarer och jag vet inte hur jag tar bort så slit det med hälsan ;)

Mia sa...

Tack snälla ! ja jag har inte hunnit prata med gubben eller rättare sagt han med mig så jag vet inte hur det har gått.