lördag 17 mars 2012

Lördag 17 mars i bilder

Ta mig tusan om de inte överlevde!!
Köpte ju på nätet förra året och skyddade mot höns hela sommaren.
Men som ni ser finns det mycket snö kvar ännu att ta av!!
Favorit i repris, snödroppar är väl ändå första tecknet på vår?!
Nu längtar vi efter tussilago!!
Ljuset kommer ju iaf! Dagens ÖP
Fjärdrarna sitter och klurar på om det är bra eller ej med att de förväntas gå ut.
Ja det  är idag, ska spela lite Van Morrisson, Thin Lizzy och The Pouges och  skåla för den gröna ön!
Färjestad BK - HV71 3-5
Eftersom vi bestämt oss för att äta pizzabullar till middag som blev kvar sen igår, så tyckte jag att jag skulle göra en hittepåförrätt: Smörfrästa gröna sparrisar, skagenröra (jag glömde dillen) baconbitar, ostchips, hade ingen guacamole men tänkte kolla om jag kunde göra en surrogatsådan..(mixa gröna ärtor blanda ner i vispad grädde, krydda som guaca men ta mycket vitlök det blev supergott.) sedan rostade brödtärningar och hackade jordnötter.
däcka i myshörnan i stora soffan
till superdåliga Alla helgons blodiga natt, vet inte vilken utav dem..
Sen middag då pizzabullar med tacokryddad köttfärs  samt de andra med skinka, svamp och bacon, gott idag med men jag är fortfarande mätt sen räkorna.

Inga kommentarer: